Media wars vol 3
Period pojave i razvoja interneta, osamdesetih i devedesetih godina dvadesetog veka, najavio je i pojavu novih, univerzalnih medija, da tako kažemo, koji integrišu funkcije telefona, televizije i računara. Međunarodna telekomunikacijska unija (ITU) definisala je te nove medija kao sektor info – komunikacija. Predviđanja su bila da će ta nova industrija do sredine devedesetih zauzeti ogroman deo globalne ekonomije, sa proizvodnjom vrednom oko bilion i po dolara. Industrija info – komunikacije sastoji se od 46% industrije telekomunikacija, 33% kompjuterske industrije i 21% medijske industrije. Digitalizacija podataka je dovela do razvoja zajedniĉkog alata za rad. Samim tim, tržište, koje je do nedavno bilo relativno stabilno i podeljeno među globalnim medijskim korporacijama, postalo je nestabilno. Novi talas merdžera i akvizicija iznjedrio je nove globalne medijske igrače, koji su internet doživljavali više kao novo tržište nego kao direktnu konkurenciju. Da bi novi medijski giganti uspeli da se efektno probiju i opstanu na internet tržištu, neophodna je bila podrška interesnih grupa, što plitičkih, što profitno orijentisanih. (Dalje)


