I Google greši, problem gatekeeper-a

Published on 01/14,2012

Google svojim korisnicima nudi rezultate pretraga koje opet crpi sa svojih platformi - YouTube, Picasa i najnoviji dodatak su rezultati sa Google+ usluge. Tim činom, ovaj pretraživač ugrozio je svoj status optimalnog pretraživača od poverenja i otvorio problem čuvara informacija - gatekeeper-a. Prema tome, kako piše Gizmodo http://gizmodo.com/5875571/google-just-made-bing-the-best-search-engine - nemojte se začuditi kada na Google sledeći put budete pretraživali dizajn interijera - recimo, i umesto nekih dizajnerskih sajtova, prvi rezultat pretrage bude nečiji post na Google+ o tome kako je okrečio dnevnu sobu u Valentino crvenu.

Vrlo jednostavna stvar, prvi "čuvari kapija" na, takozvanom liberalnom mediju, internetu, jesu pretraživači koje koristimo. Da, mi unosimo pojmove o kojima želimo dodatne informacije, ali pretraživač određuje šta će da nam izlista. Drugim rečima, kontroliše informacije ili bar njihov redosled. Šta si kriterijumi redosleda? Tačnost, obimnost, kvalitet sadržaja? NE! Kriterijumi su: PARE, STRATEGIJA KLJUČNIH REČI, PARE, ZAKUP PROSTORA, PARE! I to znaju sve ptice na grani.

U Srbiji imamo sklonost da se tako olako oslonimo na rezultate Google pretraživača... Sve radimo prema Google-u - optimizujemo naše internet prezentacije, zakupljujemo ključne reči prema Google korisnicima, na Google-u postavljamo banere, itd. Sve je to sasvim logično, s obzirom na to da je Google najpopularniji pretraživač u nas. Ipak, ako želite što tačnije informacije, bolje filtriranje, preciznost podataka i slične kvalitete pretrage, predlažem da pored "guglanja" koristite bar još jedan pretraživač. Govorim to iz opravdanih razloga, naime pre samo

dva dana naletela sam na vest da je Google svesno koncentriše svoje korisnike prema isključivo njegovim uslugam. U narodu još poznato kao: "Ma daj ukucaj na guglu, pa da vidimo šta kaže!" Na taj način, čini da su najnovije, za marketare,ključne stvari otvaranje Google+ profila. Pogledajmo kako je to istražio Danny Sullivan: http://searchengineland.com/examples-google-search-plus-drive-facebook-twitter-crazy-107554

Google, ne samo da je uključio još jednu svoju uslugu u izlistavanje rezultata pretraga, nego je i "isključio" usmeravanje pretrage na druge usluge. Tako ćete reference za traženi pojam dizajn interijera koje dolaze sa drugih usluga, poput twitter-a ili facebook-a, pronaći na dnu prve stranice pretrage ili ih neće uopšte biti. Tu se sada postavlja pitanje fer tržišne trke... 

Tržište onlajn usluga je surovo, čvrsta igra jeste potrebna, ali Google je zbog takvog profitno orijentisanog poteza ili zbog isfrustriranosti što su imali niz neuspeha na tržištu socijalnih mreža - setimo se Buzz-a, doveo sebe do stadijuma kada ga napuštaju i oni koji su mu bezuslovno verovali. Dobro, naravno da vi možete da podesite pretragu na Googlu da vam odgovara i da isključite te social/private referenceovde: https://www.google.com/preferences?hl=en ali sad vam je potrebno dodatno vreme za to, dodatni klikovi. Google korisnici su navikli na čistotu i lakoću pretrage, pa i poverenje i tu je bila najveća zarada Googl-a. Čemu ovo? Treba li im zaista još para?!

 


Comments

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me