Coolonizacija - NO LOGO vol. 2

Published on 10/12,2011

 

Nastavljam sa dajdžestovanjem knjige "No Logo" kanadske novinarke Naomi Klajn. Drugi deo knjige posvećen je tržišnoj strategiji: "Nalepi marku na cool".

Tržište tinejdžera je perpetuum mobile poslovnog sveta brenda. Tinejdže populacija je samoobnovljivi izvor prostora za markiranje. Naomi Klajn nam otkriva jednu od najvećih marketinških prilika u istoriji - "globalne tinejdžere". Nepresušno tržište koje funkcioniše po principu 4 - 2 - 1. Broj četiri su dva para baka i deka, broj dva su mama i tata, i svi oni ulažu sve da bi broj 1 - dete, u najmanju ruku bio MTV klon.

Korporacije eksploatišu "sindrom malog princa". Poruka svim marketarima jeste: "Osvojite klinca i osvojili ste kompletnu familiju, pa tako i novo tržište" piše autorka. Tu na scenu stupaju takozvani agenti promena i lovci na "cool". Agenti promena imaju zadatak da "coolizuju" korporacijski svet, da potpomognu svojoj kompaniji da odiše "coolness". Oni deluju iznutra kompanije prema "cool" tržištu. Lovci na "cool" deluju spolja. Sa "cool" tržišta prema kompanijama. Zadatak im je da prate tendencije mladih generacija: šta slušaju, čitaju, nose, gledaju, jedu, čitaju, piju; i da te informacije daju agentima promena koji onda te tendencije brendiraju. Kada se pojavio pank "Converse" ga je markirao. Kada se pojavio Michael Jordan "Nike" ga je "zakvačio". Kada su se pojavile prve kampanje za ravnopravnost "Benetton" ih je obukao.

Pitanje od milion dolara je: "Je li ovo cool?"


Comments

Leave a Reply

Dodaj komentar





Zapamti me